Ответ, 229.

Ответ, 229.

Не тако убо разумеется во историях о Павле, якоже ты мниши. Понеже в варившем ответе доводствовавахом ти, яко от еретик поставленных церковныя истории от нарицания имени епископска не отставляют; но аще по церковным степенем не приимет православнаго посвящения, не может в еретичестей хиротонии праве и благодатне действовати [В прусском издании: но аще чрез православнаго епископа дара священия Святаго Духа не приимет, не может в еретической хиротонии действовати]. А еже глаголеши, яко Павел не отложи архиерейства, сия глаголеши якоже вопреки самому Павлу, оставльшу патриаршество и пошедшу в путь покаяния, и самем делом показавшу, яко и схиму на себе возложити ему Ответ, 229., и совершенно того отрекшуся царице Ирине и собору, тако и историям церковным, извествующим о святем Павле, яко волею изшедшу с престола, занеже от иконоборец архиерейство приемшу, и недостойна себе нарекшу, якоже Пролог марта в 8-й день засвидетельствует.

Да еще в помощное себе приводиши устав церковный, еже отлагающим иерейство при погребении не велено патрахиль возлагати. Но сие всячески вопреки вашему желанию обрящется. Понеже Павел, аще и патриархом за прежде бывшую от иконоборец материю, или форму нарицается, а еже в патриаршестем чине и образе ему погребение учинити, нигде не глаголется. Како бо, не точию иноком, но и схимо монахом учинившуся, во архиерейском сане Ответ, 229. и чином, тому подлежащим, церковь можаше погребение ему учинити? Зри чин погребения иноком, идеже отложившему чин священства не повелевает уже патрахиль возлагати. Аще убо божественная правила при животе епископу, приемшему иноческий чин, не оставляют святительских должностей отправляти: коль паче по смерти, якоже о сем святейший Никита митрополит Ираклийский, на вопрос Константина Помфилийскаго, сице ответствует: "О епископех правило изложено есть, да егда возмут на себя мнишеский образ, ктому да не действуют святительских, но оставляют епископию, яко своею волею с высоты места святительства смирения образ изволиша. Такожде презвитером и диаконом по правилу второму устав да держится, еже в Константине граде в преименитей Ответ, 229. церкви святыя Софии собравшагося святого собора, иже и седмый собор утверди". Кормчая гл. 55, л. 584. Подобне и в Номоканоне афонских отец вопросоответствуется сице: "Вопрос. Аще подобает по вине извержену бывшу священнику, или волею священство оставльшу, зазревшу же себе, предглаголати: благословен Бог наш, и: Боже ущедри ны, и: Христос истинный Бог наш, или кадити кадильницею, или причащатися внутрь алтаря? Ответ. Никако: ибо в простолюдин место учинен бысть". Потребник великий, л. 728 на об.

Темже по сим предложенным свидетельствам, аще Павел оставил патриаршество, аще в покаяние, за получение от иконоборцев архиерейства и за подписание на иконоборство, пойде в монастырь, и аще не точию Ответ, 229. иночество, но и схиму великаго образа прия: убо и патриаршеских отправлений при погребении не бяше, но яко схимонах, таковым чином и погребеся.


documentajjgaon.html
documentajjghyv.html
documentajjgpjd.html
documentajjgwtl.html
documentajjhedt.html
Документ Ответ, 229.